اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا جز خوش شانس ترین مردم جهان هستند که از بین حدود ۱۲ میلیون نفر شرکت کننده انتخاب می‌شوند. اطلاعات بیشتر برندگان این شانس طلایی فقط محدود به چگونگی ثبت نام لاتاری آمریکاست و اکثر آنان درباره شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری اطلاعات چندانی ندارند.

کشور آمریکا شرایطی را فراهم نموده است تا متقاضیان مهاجرت به آمریکا، با هزینه کم و بدون سرمایه گذاری، شانس خود برای مستقر شدن در این کشور و دریافت گرین کارت را بیازمایند. افرادی که موفق به برنده شدن در لاتاری می شوند، با انجام درست مراحل پس از آن می توانند از این اقامت ارزشمند بهره مند گردند. جهت کسب اطلاعات کامل تا انتهای این مقاله با اخبار جدید همراه باشید.

بسیاری از افراد با وجود راحتی شرایط این قرعه کشی، با نحوه ثبت نام در لاتاری ، در سایت اصلی آن آشنا نیستند و این سوال برای آنان وجود دارد که چگونه در لاتاری ثبت نام ​کنیم؟ به همین دلیل در ادامه مقاله با توضیح شرایط ومدارک لازم برای ثبت نام و ارائه راهنمایی تصویری برای نحوهثبت نام در لاتاری ​، پرداخته شده است.

نکات مهم قبل از ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴

یکی از ویژگی های بسیار مهم قرعه کشی لاتاری ( Lottery )، شرایط بسیار راحت و عدم نیاز به ارائه مدارک خاص، برای ثبت نام در آن، می باشد. در واقع شرایط ثبت نام در لاتاری ، به گونه ای می باشد که اکثریت افراد توانایی شرکت در آن را دارا می باشند.

تا سال های گذشته، برای شرکت درلاتاری، تنها ارائه مدارک هویتی کافی بود اما از دوره های گذشته، تنها افرادی که دارای پاسپورت معتبر می باشند، مجاز به شرکت در این قرعه کشی، هستند. به این ترتیب تعداد کسانی که توانایی شرکت در لاتاری ، را داشته به مراتب کاهش یافته وشانس برنده شدن در لاتاریبرای افرادی که موفق به ثبت نام در آن می شوند بالا رفته است.

از جمله اطلاعات و مدارک مورد نیاز ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴، برای افرادی که می گویند چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم و یا چه مدارکی مورد نیاز است، عبارتند از :

  • اطلاعات هویتی
  • اطلاعات محل سکونت
  • اطلاعات تحصیلی
  • یک قطعه عکس مخصوص لاتاری در نسخه دیجیتالی
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات تماس ( تلفن ، ایمیل و … )
  • اطلاعات مربوط به همسر در صورت تاهل
  • اطلاعات مربوط به فرزندان در صورت دارا بودن
دقت شود که در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، اطلاعات دقیق خود را وارد کنید، چرا که در صورت جعلی و یا اشتباه بودن اطلاعات حتی اگر در قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۴،برنده شوید نتیجه قرعه کشی باطل و حق دریافت گرین کارت آمریکا از شما سلب خواهد شد.

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۴

برای ثبت نام در لاتاری، با مراجعه مستقیم به سایت اصلی لاتاری، با نشانی dvprogram.state.gov به صورت رایگان ثبت نام در این قرعه کشی، را انجام می دهید. شرکت کنندگانی که بیان می کنید چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم، می بایست برای ثبت نام از طریق مراجعه به سایت اصلی ثبت نام لاتاری مراحل زیر را طی کنید :

در مرورگر خود، آدرس سایت dvprogram.state.gov را جستجو کرده و وارد سایت اصلی لاتاری، شوید. در صفحه اول، مطابق تصویر زیر روی دکمه Begin Entry که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است به منظور شروع ثبت نام کلیک کنید.

ادامه مطلب را در این لینک بخوانید.

  • محمد جواد کوشکی

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

چهارشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸ ق.ظ

مهاجرت یکی از تصمیم های مهم زندگی است که باید با جمع آوری اطلاعات لازم انجام شود. شما باید ابتدا در بین کشورهای مختلف جست و جو کنید ببینید کدام یک برای مهاجرت انتخاب بهتری است. شما باید سعی کنید بهترین کشور برای مهاجرت را شناسایی کنید و سپس دست به مهاجرت کردن بزنید.

طبق تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، تمامی افراد در سراسر جهان که در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه زندگی می‌کنند، حداقل یک بار در طول زندگی خود، به مهاجرت فکر می‌کنند. عوامل مختلفی در عملی کردن ایده مهاجرت افراد مختلف، نقش دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، یافتن بهترین کشور برای مهاجرت است. منطقی است که انسان‌ها برای دست یابی به اهداف بلندمرتبه‌ای که دارند و ایده‌هایی که از آینده روشن خود در سر می‌پرورانند، در ابتدای مسیر مهاجرت به مقصد خود فکر کنند.


دلایل اصلی مهاجرت ایرانیان

دلایل اصلی مهاجرت ایرانیان

ما مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان را تهیه و لیست بهترین کشورها برای کار را مطابق با آن آماده کرده‌ایم. معیارهای ما از این قرار است:

  • تعادل میان کار و زندگی (Work-life balance)
  • حداقل درآمد (Minimum Wage)
  • امنیت شغلی (Job security)
  • نرخ بیکاری (Unemployment Rate)
  • رضایت از زندگی (Life Satisfaction)
  • نسبت هزینه ملک به درآمد (Property price to income ratio)

مزایای مهاجرت به بهترین کشور‌های دنیا

مزایای مهاجرت به بهترین کشور‌های دنیا

اصولا افرادی به مهاجرت فکر میکنند که اصلی ترین و طبیعی ترین حقوق خود را در کشور خود پیدا نمیکنند و تصمیم می گیرند برای ادامه زندگی خود برای آینده بهتر و آرامش و امنیت روانی بیشتر به کشوری دیگر مهاجرت کنند.در ادامه مواردی را ذکر میکنیم که به عنوان مزایای مهم مهاجرت به کشورهای جهان اول مرتبط می باشد.

  1. اخذ اقامت دائم کشور‌های مختلف از طریق مهاجرت به آن‌ها یکی از مزایای مربوط به آن به حساب می‌آید. به عبارتی در صورتی که متقاضیان از طریق برخی روش‌ها همچون کار، سرمایه‌گذاری و غیره به کشورهای مختلف مهاجرت کنند، پس از چند سال و در صورت برخورداری از شرایطی خاص اجازه سرمایه گذاری در آن‌ها را خواهند داشت.
  2. یکی دیگر از مزایایی که مهاجرت به بهترین کشور‌های دنیا به همراه دارد، اخذ ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده است. البته در صورتی که متقاضی از روش مناسبی به بهترین کشور‌های جهان مهاجرت کند، اجازه اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را خواهد داشت.
  3. ویزای توسعه‌یافته‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت به متقاضیان اجازه خواهد داد تا به بسیاری از کشور‌های دیگر جهان نیز سفر کنند. ویزای برخی کشور‌ها همچون آمریکا به حدی معتبر است که امکان سفر افراد بدون هیچ محدودیتی به بسیاری از کشور‌های دنیا را فراهم خواهد کرد.
  4. هزینه‌های مناسب زندگی با حقوق شهروندان در حوزه‌های مختلف بسیار تطابق داشته و هیچ مشکلی را برای آن‌ها به وجود نخواهد آورد.
  5. امنیت بالای زندگی در کشور‌های مختلف که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، از دلایل دیگر مهاجرت بسیاری از مردم به حساب می‌آید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور‌های مختلف دنیا

در صورتی که متقاضیان مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشور‌های مختلف را به درستی و به صورت کامل به سفارت ارائه دهند با سرعت بالاتر و هزینه کمتری به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشور‌های مختلف دنیا را توضیح می‌دهد.

  • اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی و کپی شناسنامه
  • کپی از تمام صفحات مدارک هویتی
  • مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس با نمره قبولی بالا
  • مدرک زبان بومی کشور موردنظر
  • انگیزه‌نامه مناسب
  • سوابق کاری (در صورت مهاجرت تحصیلی و کاری)
  • سوابق تحصیلی (در صورت مهاجرت تحصیلی و کاری)
  • ریزنمرات (در صورت مهاجرت تحصیلی و کاری)
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه درخواست ویزا
  • توصیه‌نامه (در صورت مهاجرت تحصیلی)
  • گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • گواهی سلامت جسمی و روحی

این مطلب هم پیشنهاد می شود  مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا


بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از شایع ترین روش های مهاجرت به خارج از کشور است. اینکه شما بدانید در بین کشورهای دنیا کدام کشورها از ظرفیت های علمی و تحصیلی بهتری برخوردارند به شما کمک می کند تا آینده تحصیلی خود را در کشوری بسازید که مزایای بیشتری برایتان به همراه دارد.

زندگی در فرانسه، کانادا، آلمان و ترکیه، از جمله بهترین انتخاب های شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. شما برای زندگی در ترکیه به هزینه های زیادی نیاز نخواهید داشت. این ۴ کشور از جمله بهترین مقاصد دنیا برای مهاجرت تحصیلی هستند. این موارد ذکر شده را می توان بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نام گذاری کرد.

قبل از اینکه هر کدام از این کشورها را انتخاب کنید، باید اطلاعات کاملی را در خصوص هر کدام از آن ها به دست آورید. هر کدام از این مقاصد را می توان با تکیه بر مزایایی که دارند، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نام گذاری کرد.

برای مثال، زندگی در فرانسه به شما کمک می کند تا کارت اقامت حوزه شینگن را دریافت کنید یا زندگی در این کشور باعث می شود شما بتوانید در حین تحصیل، مشغول به کار شوید. هر کدام از این کشورها برای تحصیل، مزیت های خاص خود را دارند. مهاجرت تحصیلی به ترکیه سبب خواهد شد شما دسترسی بسیار راحتی به کشور خود داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری شرایط زندگی در هر کدام را به خوبی بشناسید.


بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی

کانادا

مهاجرت-به-کانادا

کانادا در طی سال های اخیر در لیست ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است. زیرا این کشور به شدت مهاجرپذیر است و قوانین این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای اخذ اقامت دائم وضع نموده است. دلیل دیگر جذابیت این کشور این است که کیفیت زندگی در این کشور بالا است و این کشور از نظر اقتصادی جزو کشورهای پیشرفته محسوب می گردد.

در کشور کانادا افراد نیز می توانند پس از ۳ سال کار کردن، نسبت به اقدامات لازم را در خصوص درخواست اقامت دائم اقدام نمایند. عامل مهمی که به جذابیت این کشور می افزاید این است که فرزند به محض تولد در کشور کانادا، تابعیت کشور را اخذ می نماید.

مجارستان

مهاجرت-به-مجارستان

زندگی در مجارستان یک زندگی توام با آرامش و رفاه بالا است. دولت مجارستان توانسته در چند سال گذشته، یکی از موفق ترین کشورها در زمینه جذب مهاجر باشد. شاید مجارستان را نتوان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت معرفی کرد اما قطعا می توان این کشور را جزء بهترین ها برای مهاجرت دانست. زندگی در مجارستان انتخاب بسیار خوب و ایده آلی برایتان خواهد بود. شما می توانید سال های طولانی را در این کشور اقامت کنید. سعی کنید در زمان انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، مجارستان را فراموش نکنید.

اتریش

مهاجرت-به-اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و کار دارد. دانشگاه‌های این کشور، جزو دانشگاه‌های ارزان قیمت جهان محسوب می‌شوند و از نظر سطح علمی نیز در جایگاه‌های بسیار خوبی قرار دارند. زبان رسمی این کشور، آلمانی است که با یادگیری این زبان، می‌توانید برای مهاجرت به کشور آلمان نیز اقدام کنید.

آلمان

مهاجرت-به-آلمان

آلمان را می توان رهبر اقتصاد دنیا دانست. به نظر شما آیا کشوری که از یک اقتصاد قدرتمند و پویا برخوردار است، نمی تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت باشد؟ آلمان نیز جزء ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ما ایرانیان به حساب می آید. اگر به دنبال مهاجرت کاری به خارج از کشور هستید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و همین حالا به دنبال پیگیری راه های مهاجرت و زندگی در آلمان باشید. آلمان قطعا جزء بهترین کشورها برای مهاجرت است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. این مسئله نوید یک زندگی راحت و با در آمد مناسب را به شما می دهد.

این مطلب هم پیشنهاد می شود  معضلی جدید برای ورزشکاران ایرانی/ صدور ویزا به مشکل خورد

آمریکا

مهاجرت-به-آمریکا

این کشور به دلیل وضعیت اقتصادی پیشرفته و سطح حقوق بالا نیز مورد توجه قرار گرفته است. آمریکا بی شک جزو کشورهای قوی و توسعه یافته در دنیا محسوب می گردد و مهاجران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود می­ نماید. ولی به دلیل شرایط و روابطی که میان این دو کشور (ایران و آمریکا) حاکم است، مسیر مهاجرت به این کشور بسیار مشکل است.

از جمله راه­های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه­ گذاری، ازدواج، نامزدی، کار، تحصیل و غیره اشاره نمود. ویزای سرمایه­ گذاری این کشور ویزای  EB5نام دارد. برای سرمایه گذاری در این کشور می بایست مبلغی حدود ۱۰۰۰۰۰۰$ (دلار آمریکا) را در نظر داشت. با وجود این رقم نمیتوان این اطمینان را حاصل نمود که سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت برای خود و خانواده­ می شود، زیرا ریسک زیادی را در بر دارد.

استرالیا

مهاجرت-به-استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. سیستم مهاجرت مبتنی بر کانادا در بخش عمده‌ای از کشور استرالیا مستقر است؛ مانند کانادا، استرالیا کشوری عظیم و با جمعیت نسبتاً پراکنده است که در ساحل متمرکز است. استرالیا همچون کانادا دارای مناطق عظیمی است که ممکن است سرشار از مواد معدنی باشد.

شما همچنین می توانید از مراقبت های بهداشتی رایگان و با کیفیت بالا، و دنیای از مناظر باورنکردنی از صخره ها و سدهای بزرگ گرفته تا دره اولورو بهره ببرید. اگر می خواهید بچه هایتان در محاصره فرصت های کاوش در طبیعت و دیدار با انواع مختلفی از حیوانات بزرگ شوند، جاده آجری زرد را به سمت اوز در نظر بگیرید.

می توانید بعد از کار به گشت و گذار بپردازید، و آخر هفته ها، در یکی از پارک های ملی نفس گیر کشور قدم بزنید، و نگران آب و هوای نامناسب نباشید. استرالیا سالانه حدود ۳۰۰۰ ساعت آفتاب دارد، دو برابر میزانی که انگلیس دریافت می کند.

نیوزلند

مهاجرت-به-نیوزلند

این کشور از لحاظ جاذبه ­های گردشگری بسیار جذاب است و به دلیل همسایگی با کشور استرالیا از قوانین آن کشور تبعیت می ­نماید. با توجه به تولید ناخالص ملی که ارائه داده است جزء کشورهایی با اقتصاد پیشرفته و پررونق محسوب می­ شود.

از مزایای دریافت اقامت این کشور این می ­باشد که با اخذ اقامت کشور نیوزلند افراد به ۱۷۲ کشور دنیا بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید. این کشور همچنین دارای استاندارهای بالایی برای زندگی و تحصیل است. نیوزلند نیز مانند کشورهای دیگر مسیرهایی را برای ورود مهاجران تعیین نموده است.

انگلیس

مهاجرت-به-انگلیس

کشور انگلیس از این نظر که کیفیت زندگی بالایی را برای ساکنان از لحاظ کار و تحصیل به ارمغان می­ آورد، جزء ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می­ شود. واحد پول این کشور (£) پوند است و نسبتا هزینه زندگی بالایی را در بر دارد به خصوص شهر لندن که جزو گرانترین شهرهای این کشور محسوب می­ گردد. از لحاظ اقتصادی می توان به جرأت گفت که کشور پیشرفته ای می باشد و نرخ بیکاری نیز در این کشور بسیار پایین است. برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا و مجوز اقامت می باشند و باید شرایط لازم را احراز نمائید.

این مطلب هم پیشنهاد می شود  تبلیغات کسب‌و‌کارهای مهاجرت بعد از فیلتر اینستاگرام افزایش یافت

امارات متحده عربی

مهاجرت-به-امارات-متحده-عربی

امارات متحده مکانی که ازنظر برخی استانداردها بزرگ‌ترین بازار مصرف‌کننده در خاورمیانه است و بعد از عربستان سعودی، دومین اقتصاد بزرگ در سرزمین بین ملل عرب را دارد. مکانی که رهبران مایل به کار در آنجا هستند و آن را به‌عنوان یک مرکز خدمات جهانی که خدمات مالی، تجارت، گردشگری و سایر خدمات مانند فناوری را به مردم و اقتصادهایی از سراسر جهان ارائه می‌دهد؛ بنابراین، حتی اگر نفت سرانجام به پایان رسید، آن‌ها در یک سلطنت مشروطه متشکل از هفت امارت که در سواحل غربی خلیج‌فارس قرار دارند، به اقتصاد پسا صنعتی تبدیل می‌شوند.

روسیه

مهاجرت-به-روسیه

روسیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. روسیه نزدیک به ۱۲ میلیون نفر مهاجر دارد؛ اما بیشتر این افراد توسط کشورهای همسایه تشکیل می‌شوند که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی قدیمی را دربر می‌گیرد. همچنین، درگیری در قسمت شرقی اوکراین باعث مهاجرت اجباری شده است.

هلند

مهاجرت-به-هلند

هلند نیز در لیست بهترین کشور برای مهاجرت در اروپا، جای می‌گیرد. این کشور، آب و هوایی مثال زدنی و طبیعتی فوق‌العاده دارد که زندگی را دلچسب شهروندانش می‌نماید؛ همچنین از بارزترین ویژگی‌های این کشور نیز می‌توان به سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در این کشور، میزان شادی و رضایت از زندگی بسیار زیاد شهروندان آن و نیز اقتصاد قدرتمند این کشور اشاره کرد.

برای مهاجرت به هلند، راه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها، نوآوری و راه اندازی کسب و کاری خلاقانه در این کشور است. شما می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور، به تحصیل رشته‌های بیزنسی و مدیریتی بپردازید و در کنار آن، شرکت و کسب و کار خود را به عنوان پروژه‌ای درسی راه اندازی کنید که در تمامی مراحل آن نیز، اساتید برجسته این حوزه در کنارتان خواهند بود. همچنین باید بدانید که برای تحصیل نیز، این کشور برای مهاجرت، کشوری مناسب است چرا که دانشگاه‌های هلند نیز از سطح علمی و رتبه جهانی مناسبی برخوردار هستند.

ترکیه

مهاجرت-به-ترکیه

نمی توان در معرفی بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه اشاره نکرد. امروزه شاهد مهاجرت تعداد زیادی از مردم به کشور همسایه یعنی ترکیه هستید. زندگی در ترکیه برای ما ایرانیان انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اقامت ترکیه را می توان خیلی راحت به دست آورد. برای اینکه مردم کشور ما به ترکیه بروند، نیازی به ویزا نخواهند داشت. زندگی در ترکیه نسبتا آسان و کم هزینه است.

شما ناچار نیستید برای زندگی در این کشور، متحمل هزینه های سنگینی شوید. خرید یا اجاره خانه در ترکیه به نسبت کشورهای دیگر اروپایی، ارزان تر است. ترکیه نیز در لیست ما قرار گرفته است. یکی دیگر از مزایای زندگی در ترکیه، آسان بودن رفت و آمد از این کشور تا کشور ما است. شما می توانید خیلی راحت از ایران به ترکیه بروید. این در حالی است که اگر زندگی در کانادا را انتخاب کنید، باید تا شمالی ترین قسمت قاره آمریکا بروید.

فرانسه

مهاجرت-به-فرانسه

شما می توانید خیلی راحت و با داشتن تقریبا سرمایه ۷۰ هزار یورویی، اقامت در فرانسه را  از طریق سرمایه گذاری در این کشور به دست آورید. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی برای شما مزایای بی شماری به همراه خواهد داشت.

بهره مندی از تحصیل رایگان فرزندان، امکان دریافت وام بانکی، بهره مند شدن از بیمه های درمانی رایگان، امکان دریافت پاسپورت و حق شهروندی، سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا و ثبت آسان شرکت تجاری از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در فرانسه هستند.

منبع

  • محمد جواد کوشکی