اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

آموزش کامل سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸ ق.ظ

در گذشته، افرادی که قصد تعویض پلاک خودرو و یا موتور سیکلت را داشتند می بایست برای ارائه درخواست خود، به صورت حضوری به مراکز مربوط به تعویض پلاک شهر مورد نظر خود، مراجعه می کردند و زمان زیادی را صرف ایستادن در صف های طولانی مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک وسیله نقلیه خود، سپری می کردند.

پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، برای کاهش مراجعات حضوری افراد جهت تعویض پلاک وسیله های نقلیه خود، در مراکز تعویض پلاک، روشی نوین را برای نوبت دهی اینترنتی جهت تعویض پلاک وسیله های نقلیه در اختیار متقاضیان این مراکز، قرار داده است.

در ادامه، برای راهنمایی جامع کاربران، در رابطه با نحوه ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir، ثبت نام در این سایت، جدول زمان بندی رزرو نوبت و همچنین، راهنمای دریافت نوبت برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک، مطالبی آورده شود.

 

برای ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک کلیک کنید .

 

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

 

 

کاربران برای ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک باید به سایت nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنند.


 

نحوه ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

سامانه نوبت گیری تعویض پلاک، به تازگی جهت سهولت متقاضیان برای تعویض پلاک خودرو، موتور سیکلت و خودرو های سنگین و نیمه سنگین راه اندازی شده است، که این سامانه، توانسته مزایای بسیار زیادی را برای افرادی که قصد تعویض پلاک دارند فراهم آورد. کاربران، جهت ورود به این سامانه می توانند طبق مراحل زیر اقدام کنند.

 

برای ورود به سامانه نوبت گیری تعویض پلاک، ابتدا می بایست که آدرس سایت nobatdehi.epolice.ir، را در کادر جستجوی یکی از مرورگر های اینترنتی خود، وارد کنید و به این سایت وارد شوید. پس از ورود به سایت سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، صفحه اصلی این سامانه که در تصویر زیر مشاهده می کنید نمایش داده می شود.

 

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

 

برای ورود مستقیم به سایت نوبت دهی تعویض پلاک کلیک نمایید.

 

ثبت نام در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، به کاربران این خدمت را ارائه می دهد که در یک زمان مشخص به مراکز تعویض پلاک مراجعه و در زمان کمتری کار تعویض پلاک خود را انجام دهند. سایت تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir، همان سامانه ای است که افراد می بایست برای دریافت نوبت تعویض پلاک به آن مراجعه کنند. برای گرفتن نوبت از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک افراد می بایست ابتدا، در این سامانه ثبت نام نمایند. در ادامه، راهنمای تصویری جهت ثبت نام در این سامانه آورده شده است.

 

متقاضیان در سایت اصلی سامانه نوبت گیری تعویض پلاک برای ثبت نام در این سامانه، کافی است بر روی گزینه ثبت نام کاربران کلیک نمایند.

 

ورود به سایت nobatdehi.epolice.ir

 

در این قسمت، می بایست افراد شماره همراه خود را وارد نموده و سپس، عبارت تصویر را وارد نمایند و در نهایت، بر روی دکمه سبز رنگ عضویت کلیک کنند.

 

سایت nobatdehi.epolice.ir

 

در این مرحله، یک کد تایید 5 رقمی به شماره همراه متقاضی، ارسال می شود که کافی است آن را در قسمت مربوطه وارد نموده و در نهایت، بر روی دکمه سبز رنگ ارسال کلیک نمایند.

 

سایت نوبت دهی تعویض پلاک

 

در این صفحه، می بایست اطلاعات شناسنامه ای که شامل نام و نام خانوادگی می باشد را به همراه تابعیت خود وارد نموده و پس از انتخاب یک رمز عبور، بر روی دکمه سبز رنگ تکمیل عضویت کلیک نمایند.

 

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

 

کاربران، با طی نمودن مراحلی که بیان شد، به راحتی می توانند ثبت نام خود را در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک تکمیل نمایند و شایان به ذکر است که متقاضیان از تمامی استان ها می توانند در این سامانه ثبت نام و اخذ نوبت کنند. کاربران توجه داشته باشند، برای دیگر خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی می توانند از برنامه پلیس راهور 120 نیز استفاده کنند.

 

زمان بندی رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

با توجه به اینکه جهت تعویض پلاک، متقاضیان زیادی در بازه های زمانی مختلف برای اخذ نوبت بابت استفاده از خدمات مراکز تعویض پلاک به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک مراجعه می کردند، گرفتن نوبت از طریق سامانه نوبت دهی تعویض پلاک بطور همزمان، باعث اختلال در این سامانه شده بود.

 

افرادی که از بیمه نامه بدنه خودرو استفاده می کنند، نیز می توانند جهت گرفتن استعلام بیمه بدنه خودرو خود، به صورت غیر حضوری، از سایت بیمه مرکزی، اقدام نمایند.

 

از این رو پلیس راهور ناجا برای جلوگیری از خطا های احتمالی سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، بازه های زمانی مختلف را برای هر استان، مشخص نموده است. در ادامه، جدول زمانبندی جهت رزرو نوبت استان ها در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک آورده شده است.

 

زمانبندی رزرو نوبت اینترنتی در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک 
ساعت مراجعه به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک نام استان
ساعت 8 صبح بوشهر، تهران‌، کرمان، گیلان و یزد
ساعت 9 صبح اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان
ساعت 10 صبح اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس
ساعت 11 صبح البرز، کردستان، گلستان و لرستان
ساعت 12 ظهر ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران
ساعت 14 چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان

 

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه پلیس من

 

راهنمای دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

کاربران، پس از تکمیل نمودن مراحل ثبت نام در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، جهت دریافت نوبت می توانند اقدام نمایند. در ادامه، برای اخذ نوبت اینترنتی در سامانه نوبت گیری تعویض پلاک، راهنمایی کامل آورده شده است.

 

افرادی که قصد دریافت استعلام سوابق کلی بیمه خودرو خود را دارند نیز می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق سایت بیمه مرکزی، اقدام نمایند.

 

کاربران، برای ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک می بایست پس از ورود به سایت nobatdehi.epolice.ir، گزینه ورود را انتخاب نمایند.

 

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

 

در این مرحله، کافی است کاربران شماره همراهی که در هنگام ثبت نام و همچنین رمز عبوری که انتخاب نموده اند را وارد نموده و کد امنیتی را نیز وارد نمایند و سپس، بر روی دکمه سبز رنگ ورود کلیک کنند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

کاربران با وارد نمودن اطلاعات حساب کاربری وارد حساب کاربری خود می شوند که در تصویر زیر، نمونه صفحه کاربری یک شخص نمایش داده شده است.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

پس از ورود به صفحه حساب کاربری، می بایست بر روی گزینه صفحه نخست کلیک نموده و وارد قسمت نوبت دهی تعویض پلاک شوند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

در این صفحه، افراد می بایست نام استان، نام شهر، نوع خدمتی که قصد دریافت نوبت برای انجام آن را دارند و نوع وسیله نقلیه خود را انتخاب نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایند.

 

ورود به سایت nobatdehi.epolice.ir

 

در این صفحه، می بایست افراد برای دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک، بر روی یکی از گزینه های دریافت نوبت کلیک نمایند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

در این مرحله، از کاربران درخواست می شود که مجددا نوع خدمت خود را انتخاب نموده و تیک مربوط به آن را فعال نمایند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

کاربران، پس از انتخاب نوع خدمت مورد نظر، می بایست تاریخی که برای حضور به مراکز تعویض پلاک به عنوان مثال، برای مراجعه به مرکز تعویض پلاک قزلحصار برایشان مناسب است را انتخاب نمایند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

در این مرحله، پس از انتخاب تاریخ، می بایست ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایند. برخی از ساعت ها با رنگ قرمز و بعضی دیگر با رنگ سفید نمایش داده می شوند. ساعت هایی که به رنگ قرمز هستند به این معنی است که در این ساعت قبلا نوبت رزرو صورت گرفته بنا بر این، می بایست از گزینه های سفید رنگ انتخاب کنند.

 

ورود به سایت nobatdehi.epolice.ir

 

در این قسمت، متقاضیان می بایست نوع وسیله نقلیه خود را به همراه شماره پلاک آن وارد نمایند.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

کاربران، پس از انتخاب نوع وسیله نقلیه خود و وارد نمودن شماره پلاک آن، می بایست در پایین صفحه تیک گزینه شرایط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال را مطالعه کرده ام، را فعال کنید.

 

نوبت گیری تعویض پلاک

 

سپس، بر روی دکمه سبز رنگ ثبت نوبت کلیک نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه نوبت دهی تعویض پلاک به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه نوبت دهی تعویض پلاک پاسخ دهند.

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی