اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۰ بازیگر ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۲

سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ

تعداد کمی از هنرپیشه‌ها در فاصله زمانی میلیاردر شدن قرار دارند. تعدادی از بازیگران هستند که از طریق حرفه بازیگری به ثروت زیادی دست یافته اند.

ما به عنوان طرفداران به سادگی می‌توانیم زرق و برق  بازیگران مورد علاقه خود را همراه با سبک زندگی مجلل آنها ببینیم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بازیگر مورد علاقه شما چقدر ثروتمند است، به این معنا که دارایی خالص بازیگر مورد علاقه شما چقدر می تواند باشد؟

در این مقاله قصد داریم ۲۰ بازیگر ثروتمند جهان را به همراه دارایی خالص آنها فهرست کنیم.

معرفی ۲۰ بازیگر ثروتمند جهان

تعدادی از بازیگران بزرگ در سراسر جهان هستند که برای کارشان دستمزد هنگفتی می گیرند، اکنون اجازه دهید به بررسی ۲۰ بازیگر ثروتمند جهان تا سال ۲۰۲۳ بپردازیم. ثروتمندترین بازیگر جهان کسی نیست جز جیمی گرتز بازیگر آمریکایی با ثروت خالص ۳ میلیارد دلار و پس از آن شاهرخ خان بازیگر هندی با ۶۰۰ میلیون دلار قرار دارد.

1. جامی گرتز Jami Gertz

دارایی خالص: ۳ میلیارد دلار 

جامی گرتز بازیگر و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی با دارایی خالص تخمینی 3 میلیارد دلار در سال 2022 است. او در شهر منهتن به عنوان مالک تیم بسکتبال NBA محبوب است در حالی که در شهر لس آنجلس به عنوان یک تیم بسکتبال شناخته می‌شود. بازیگری برای بازی در فیلم هایی مانند Twister، Crossroads، Less Than Zero، The Lost Boys و Quicksilver.

Jami Gertz

جامی گرتز شناخته شده است که زندگی را بر اساس شرایط خودش و سبک زندگی بسیار متواضعانه ای دارد. او فقط سه خانه دارد و گرانترین آنها در شهر میلبو است که ۶۰ میلیون دلار ارزش دارد. جامی گرتز به همراه همسرش به فعالیت های بشردوستانه معروف است.


2. جری ساینفلد Jerry Seinfeld

دارایی خالص: ۹۵۰ میلیون دلار

جری ساینفلد (Jerry Seinfeld) یک کمدین، تهیه‌کننده تلویزیونی و بازیگر آمریکایی است که دارایی خالص آن ۹۵۰ میلیون دلار است. او در فهرست ما از 20 ثروتمندترین بازیگر جهان در رتبه دوم قرار دارد.

جری ساینفلد Jerry Seinfeld

جری بیشتر ثروت خود را با بازی در کمدی “Seinfeld” به دست آورد که ثابت کرده است که یکی از سودآورترین سریال های تاریخ تلویزیون است.


3. شاهرخ خان Shah Rukh Khan

دارایی خالص: ۶۰۰ میلیون دلار

شاهرخ خان یک هنرپیشه محبوب بالیوود اهل هند است که به عنوان “پادشاه بالیوود” شناخته می شود. وی در 80 فیلم هندی بازی کرده و جوایز متعددی را برای عملکرد فوق العاده خود دریافت کرده است که شامل 14 جایزه Filmfare نیز می شود.

شاهرخ خان Shah Rukh Khan

شاهرخ خان کار خود را در دهه ۱۹۸۰ با حضور در صفحه کوچک آغاز کرد و امروز با ثروت خالص ۶۰۰ میلیون دلار سومین بازیگر ثروتمند جهان است.


4. تام کروز Tom Cruise

دارایی خالص: ۵۷۰ میلیون دلار

تام کروز، تهیه کننده و بازیگر آمریکایی، چهارمین بازیگر ثروتمند جهان و یکی از بهترین بازیگران تمام دوران است. ستاره سریال ماموریت غیرممکن به دلیل نقش برجسته‌اش در فیلم‌ها، چندین جایزه از جمله سه جایزه گلدن گلوب و سه نامزدی جوایز اسکار دریافت کرده است.

تام کروز Tom Cruise

او با ثروت خالص ۵۷۰ میلیون دلاری یکی از پردرآمدترین بازیگران است. فیلم‌های او بیش از میلیاردها در ایالات متحده و بیش از ۱۰ میلیارد در سراسر جهان فروش داشته‌اند. او در ۱۸ سالگی کار خود را با بازیگری در نیویورک آغاز کرد.


5. جورج کلونی George Clooney

دارایی خالص: ۵۰۰ میلیون دلار

جورج کلونی که بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی است در رتبه پنجم فهرست ۲۰ بازیگر برتر جهان قرار دارد. او جوایز متعددی از جمله جایزه یک عمر دستاورد و همچنین برای بازی در فیلم های تجاری موفقی مانند Ocean’s Eleven، Three Kings و Syriana دریافت کرده است.

جورج کلونی George Clooney

کلونی به مدت سه سال از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در فهرست تأثیرگذارترین افراد جهان قرار گرفت که توسط مجله تایمز منتشر شد. جورج کلونی که کار خود را در مینی سریال های تلویزیونی در سال ۱۹۷۸ آغاز کرد، دارایی خالص ۵۰۰ میلیون تخمین زده می شود.


6. رابرت دنیرو Robert De Niro

دارایی خالص: ۵۰۰ میلیون دلار

رابرت دنیرو بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی است که به خاطر کار عالی‌اش در هالیوود مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. او اخیراً در فیلم‌های زیادی مانند «ملاقات با فاکرها»، «کارآموز»، «ملاقات با والدین» و «پدربزرگ کثیف» بازی کرده است.

رابرت دنیرو Robert De Niro

مردم هنوز مهارت‌های برجسته بازیگری او را در فیلم‌هایی مانند «رفقای خوب»، «پدرخوانده قسمت دوم»، «آنالیز آن»، «کازینو» و «گرما» در اوایل کارش در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به یاد دارند. از سال ۲۰۲۲، تخمین زده می شود که رابرت دنیرو دارایی خالص ۵۰۰ میلیون دلاری داشته باشد.

منبع

  • محمد جواد کوشکی

بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۱ ب.ظ

برخلاف سایر فهرست‌های بهترین، رتبه‌بندی سالانه رزونانس تنوع شهر، برنامه‌های فرهنگی، ایمنی، تعداد پارک‌ها و حتی روزهای آفتابی را در نظر می‌گیرد.

اوضاع برای بهترین شهرهای جهان هنوز در جریان است. در سال گذشته، جمعیت جهان دوباره به طور دسته جمعی به دنبال مکانی ایده آل برای کار، زندگی و بازی حرکت کردند. صدها هزار نفر از مراکز بزرگ شهری مانند نیویورک، سانفرانسیسکو، و رم برای مراتع مقرون به صرفه تر خارج شدند.

در 15 سال گذشته، رزونانس یک گروه مشاوره در زمینه املاک، گردشگری و توسعه اقتصادی – رویکردی جامع به فهرست محبوب “بهترین ها” در پیش گرفته است. رزونانس به جای تکیه بر داده‌های پیرامون، مثلاً قابلیت زندگی یک مکان یا آسان بودن دوچرخه‌سواری در آنجا، از ترکیبی از آمارهای اصلی (مانند تولید ناخالص داخلی و نرخ قتل) و ارزیابی‌های کیفی توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان (از کانال‌های آنلاین مانند اینستاگرام) استفاده می‌کند. و TripAdvisor برای ترسیم تصویر جامع تری از بهترین شهر جهان. فیر گفت: «این فقط بهترین شهر برای زندگی نیست، بلکه بهترین شهر برای کار یا بهترین شهر برای بازدید نیست.

شهرهایی که در فهرست امسال قرار دارند همگی با بیش از 750000 نفر جمعیت از «بعد از پاندمی کرونا» برای راه‌اندازی 464 مایل دوچرخه‌راه (سانفرانسیسکو)، هزینه میلیاردها دلار برای هتل‌ها و توسعه آب‌نما (واشنگتن، دی سی)، توسعه یا باز کردن استفاده کرده‌اند. موزه های بزرگ و در نهایت بازسازی فرودگاه لاگاردیا (NYC) را به پایان رساند. یک مقصد حتی نام خود را تغییر داد به یاد داشته باشید، اکنون استانبول، ترکیه است و در بسیاری از این شهرهای سطح بالا، تعهد به تنوع و پایداری مشترک است: دیگر «تفکر آینده» نیست، اکنون فقط هنجار بزرگترین متفکران است.

یکی از استثناهای قابل توجه امسال: “از نظر ما، هیچ شهری نمی تواند “بهترین شهر” باشد که بخشی از کشوری باشد که اقدامی غیرقابل توجیه علیه دیگری انجام می دهد. در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، «ما مسکو و سن پترزبورگ را از گزارش امسال حذف کردیم، دو شهری که سال گذشته در بین ۲۰ شهر برتر جهان قرار گرفتند» و کیف را به عنوان بهترین شهر افتخاری جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی کردیم.

نحوه رتبه بندی بهترین شهرها چگونه می باشد؟

نحوه رتبه بندی بهترین شهرها چگونه می باشد؟

به گزارش Fair «بسیاری از عواملی که مردم به ما گفتند در انتخاب شهری برای زندگی یا کسب و کار یا بازدید مهم هستند، به کیفیت تجربی شهر مربوط می‌شوند، مواردی مانند فرهنگ، رستوران‌ها، زندگی شبانه، خرید و ورزش. هیچ آمار اصلی برای این نوع عوامل وجود ندارد. آنچه واقعاً رتبه‌بندی ما را متمایز می‌کند این است که ما داده‌های تولید شده توسط کاربر را در کانال‌هایی مانند TripAdvisor و Yelp استخراج می‌کنیم تا آن عوامل تجربی را اندازه‌گیری کنیم.

آن مناطقی که آنها شهرها را بر اساس آنها رتبه بندی کردند در شش دسته اصلی، از جمله مکان، افراد، برنامه نویسی، محصول، رفاه و ارتقاء دسته بندی شدند.

مکان: این شامل آب و هوا (متوسط ​​تعداد روزهای آفتابی)، ایمنی (میزان قتل)، و همچنین مناظر و مکان‌های دیدنی (مخصوصاً تعداد آنها توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان توصیه شده است) و فضای باز (یا تعداد پارک‌ها و فعالیت‌های در فضای باز)

مردم: دسته بندی مردم، میزان تحصیلات (درصد جمعیت دارای مدرک لیسانس یا بالاتر) و درصد شهروندان شرکت کننده در نیروی کار را در نظر می گیرد.

برنامه‌ریزی: این همان چیزی است که بیشتر کتاب‌های راهنما آن را «کارهایی برای انجام» می‌نامند و شامل تجربیاتی است که در زمینه‌های فرهنگ (به‌ویژه هنرهای نمایشی)، زندگی شبانه، غذاخوری، و خرید پیشنهاد شده توسط مردم محلی و بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

محصول: از طرف دیگر، دسته بندی محصول شامل زیرساخت ها و نهادهای هر شهر می شود. اینجاست که جاذبه‌ها و موزه‌ها و همچنین حوزه‌های دیگری مانند اتصال فرودگاه (یا تعداد مقاصد مستقیم فرودگاه‌های شهر)، رتبه‌بندی دانشگاهی (به‌ویژه رتبه‌بندی برترین مدرسه‌های محلی) و اندازه مرکز همایش محلی در نظر گرفته می‌شوند.

رفاه: این دسته شامل تعداد دفاتر مرکزی شرکت های جهانی 500 واقع در هر شهر، تولید ناخالص داخلی سرانه، شاخص برابری درآمد و نرخ بیکاری است. در حالی که اکثر مسافران لزوماً این موارد را در انتخاب مقصد مورد توجه قرار نمی‌دهند، Resonance معتقد است که «رونق» بیشتر افراد بیشتری را به زندگی در این شهرها می‌کشاند که در نهایت باعث رشد و توسعه اقتصادی بیشتر می‌شود. این به معنای گزینه های غذاخوری، موسسات فرهنگی و فرودگاه های بهتر در دراز مدت است.

رشد و پیشرفت: این فهرست علاوه بر تکیه بر داده‌های تولید شده توسط کاربران از افراد محلی و بازدیدکنندگان برای توصیه‌های غذاخوری و خرید، به میزان محبوبیت آنلاین هر شهر نیز توجه می‌کند. دسته تبلیغاتی یا نحوه اشتراک‌گذاری داستان یک شهر از طریق کانال‌های آنلاین به طور خاص بر اساس تعداد اعلام حضور در فیس‌بوک، جستجوهای گوگل، بررسی‌های تریپ‌ادوایزر و هشتگ‌های اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده آنلاین در مورد هر شهر و همچنین محبوبیت هر شهر است که در Google Trends در 12 ماه گذشته مشخص می شود.


رتبه بندی بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

۱. لندن، انگلیس

رتبه بندی های مهم: زندگی شبانه (۱) ، موزه ها (۱)

لندن انگلیس

علیرغم یک سالی که طولانی‌ترین پادشاه انگلستان درگذشت. علیرغم سه نخست‌وزیر در عرض چند ماه… «علی‌رغم تلاش‌های بسیار موجه در مورد فرار استعدادها و سرمایه‌ها به دلیل برگزیت (و شبح بعدی یک رزونانس می‌گوید: «لندن به خوبی معلق است و برای جذب سرمایه‌گذاری و البته توریست‌هایی که قبلاً قیمت‌گذاری شده بودند، به ارز نزولی تکیه می‌کند.

ساکنین جدید ساکنان ثروتمند جدید که اکنون می توانند یک کالای بزرگ را در لیست سطل چند میلیونی بررسی کنند: ملک در بهترین شهر روی کره زمین. بر اساس گزارش fDi Markets، ردیاب سرمایه‌گذاری خارجی فایننشال تایمز، لندن از سال 2018، بالاتر از نیویورک، سنگاپور و دبی، بیشترین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را از شرکت‌های بین‌المللی در فناوری انجام داده است.

چرا ما آن را دوست داریم: دیدنی‌های اصلی لندن ممکن است به هزاره‌ها قبل برسند، اما مغازه‌ها، بارها، هتل‌ها و رستوران‌های پایتخت تقریباً به صورت هفتگی به تکامل خود ادامه می‌دهند. فرقی نمی‌کند در فضای باز هستید، گرسنه هستید، یا خانواده‌ای را همراه خود آورده‌اید، محله‌ای مجزا در لندن برای بررسی وجود دارد و احتمالاً متفاوت از آخرین بازدید شما به نظر می‌رسد. برای گزینه‌های جدید هتل، همه چیز وجود دارد، از NoMad London بسیار پرطرفدار گرفته تا One Hundred Shoreditch و آثار کلاسیک تاریخی احیا شده مانند Dilly.


۲. پاریس، فرانسه

رتبه بندی های مهم: مناظر و مکان های دیدنی (۱)، خرید (۲)

پاریس فرانسه

رزونانس می‌گوید: «آنچه که بازدیدکنندگان بازگشته پیدا می‌کنند شهری است که پیاده‌روی و زندگی در فضای آزاد را مدون کرده است. شهردار هیدالگو برای اطمینان از اینکه ماشین‌ها کنترل خیابان‌های پاریس را پس نخواهند گرفت، زیرا پروژه‌های آزمایشی شهری همه‌گیر کمرنگ شدند همانطور که در بسیاری از شهرها اتفاق افتاد شهردار هیدالگو قانونی کرد که ۶۰۰۰۰ پارکینگ امانت داده شده به رستوران‌ها برای نشستن در فضای باز به سادگی باقی می‌ماند. هیچ کجا این دگرگونی چشمگیرتر از کنار رودخانه سن در قلب منطقه توریستی پاریس، نزدیک کلیسای نوتردام و خود تالار شهر نیست. با کاهش تردد خودروها، این میدان اکنون به میدان شهر پاریس تبدیل شده است (در شهری با ده ها نقطه تاریخی که شایسته افتخار هستند). گردشگاه کنار رودخانه، حتی پس از پایان رویداد تابستانی کرانه راست پاریس، شب به شب میزبان هزاران نفر بود. طرح ساحل شهری پاریس پلاژ از پیک نیک و سایر دسترسی های کم هزینه به شهری که مدت هاست به عنوان گران قیمت و منحصر به فرد مورد انتقاد قرار می گرفت، استقبال می کند.

چرا ما آن را دوست داریم: همانطور که پاریس برای المپیک ۲۰۲۴ آماده می شود، فقط بهتر می شود. زیرساخت‌های بهبودیافته، تعهد به پیاده‌روی و تعداد انگشت شماری از هتل‌های جدید به تنهایی در سال گذشته به شهری اضافه می‌کنند که ما به خاطر هنر، خرید و غذاهای جهانی در کلاس جهانی آن را دوست داریم.


۳. نیویورک سیتی، آمریکا

رتبه بندی های مهم: پیشرفت (۲)، فرهنگ (۲)

نیویورک سیتی آمریکا

رزونانس می‌گوید نیویورک با به‌روزرسانی‌های بزرگ در دروازه‌های بین‌المللی خود، از بازدیدکنندگانی که دوباره به‌طرف خود باز می‌گردند، استقبال می‌کند. فرودگاه لاگواردیا، فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک، و فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، همگی دارای ترمینال‌های جدید هستند، «ترمینال B جدید در لاگاردیا به تنهایی دارای 35 دروازه است» و ظاهر خوبی دارد. “بر روی زمین، سالن قطار موینیهان یک گسترش جدید 17 مسیری از ایستگاه پن است که اگر چشم‌تان را نگاه کنید، می‌توانید از آینده به سمت یک مرکز ترانزیت شمال اروپا عبور کنید.

  • محمد جواد کوشکی

این شبکه 4K هم از طریق ماهواره بدر 5 با موقعیت 26 درجه شرقی و فرکانس 12322 عمودی و هم در کانال‌یابی در شهرهای مختلف طبق جدول زیر در کانال‌ UHF دریافت می‌شود.

شبکه فراتر به عنوان اولین شبکه ایرانی با فناوری 4K HDR از تاریخ 1399/9/9 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و اخیرا برنامه‌های متنوع‌تری به کنداکتور آن اضافه شده است. پخش آزمایشی این شبکه از طریق ماهواره بدر 5 آغاز شد و همچنین به صورت زمینی در تمامی 31 مرکز استان با تلویزیون یا گیرنده‌های 4K قابل دریافت است.

برای دریافت این شبکه، گیرنده تلویزیونی شما باید 4K باشد و امکان دریافت DVB-T2 و کدک HEVC 10bit را داشته باشد. همچنین این شبکه از فناوری HDR HLG بهره می‌برد که گیرنده می‌بایست این امکان را نیز باید پشتیبانی کند. دیگر قابلیت این شبکه، سرویس HbbTV است که در صورت پشتیبانی گیرنده، می‌توانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.

این شبکه 4K هم از طریق ماهواره بدر 5 با موقعیت 26 درجه شرقی و فرکانس 12322 عمودی و هم در کانال‌یابی در شهرهای مختلف طبق جدول زیر در کانال‌ UHF دریافت می‌شود.

آموزش تماشای شبکه 4K «فراتر» روی تلویزیون/ فرکانس شبکه فراتر

شبکه فراتر فعلا در مراکز استان‌ها و چند شهر دیگر دریافت می‌شود اما به زودی شهرهای دیگر نیز امکان دریافت شبکه فراتر را خواهند داشت. توجه داشته باشید که به دلیل پهنای باند موردنیاز شبکه 4K باید از آنتن مرغوب استفاده کنید؛ آنتن‌هایی که اکتیو هستند، توانایی بیشتری برای دریافت این شبکه دارند.

مشخصات شبکه تلویزیونی فراتر

این شبکه تلویزیونی پس از مطالعات فراوان متخصصین رسانه ملی، با کیفیت UHD (2160P) یا به اصطلاح 4K با فناوری رنگیWCG و HDR-HLG ، با فناوری صدای محیطی چند کاناله و فناوری فشرده‌سازی HEVC Main 10 (10 بیتی) و نرخ فریم 50 در ثانیه راه‌اندازی شده که بالاترین سطح استانداردهای حال حاضر پخش برودکست را در جهان داراست.

آموزش تماشای شبکه 4K «فراتر» روی تلویزیون/ فرکانس شبکه فراتر

همچنین شبکه فراتر مجهز به فناوری بومی تلویزیون ترکیبی یا HBBTV نیز است که ضمن ایجاد بسترهای تعامل با مخاطبین، جذابیت‌های آن را دوچندان می‌کند.

  • محمد جواد کوشکی