اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

پیش‌بینی‌های ارز دیجیتال که در سال ۲۰۲۳

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷ ق.ظ

آیا ارز دیجیتال در آینده در مسیری غیرقابل پیش‌بینی سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد، سقوط می‌کند یا آنها را اذیت می‌کند؟ آیا بیت کوین به نوسانات خود ادامه می دهد؟ آیا مقررات نقش مهم تری ایفا خواهد کرد؟ کدام نوع ارز دیجیتال بهترین شرط بندی در سال آینده خواهد بود؟

به تعداد تحلیلگرانی که آینده ارزهای دیجیتال را ترسیم می کنند، پیش‌ بینی های زیادی وجود دارد.

کریپتو در سال ۲۰۲۱ به محبوبیت خود ادامه داد. کریپتو توسط گلدمن ساکس پذیرفته شد. کوین بیس در آوریل ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد (اولین شرکت بزرگ رمزنگاری که عمومی شد) و اولین صندوق قابل معامله در مبادلات ایالات متحده مرتبط با بیت کوین در ماه اکتبر راه اندازی شد.

به گزارش CNBC، شناخته شده ترین ارز دیجیتال، بیت کوین، سال خوبی را سپری کرد. ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۱ تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافته است و ارزش کل بازار کریپتو را به مجموع ۲ تریلیون دلار رسانده است.

با نگاهی به آینده ارزهای دیجیتال، اگر گذشته نشانه‌ای باشد، سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال در انتظار یک سفر هیجان‌انگیز هستند. برخی از پیش‌بینی‌های جالب ارزهای دیجیتال که باید در سال ۲۰۲۲ مراقب آنها بود عبارتند از:

پیش‌بینی رمزارز شماره ۱: به سمت سقوط کریپتو یا صعود هیجان انگیز می روید؟

قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است در سال ۲۰۲۲ بیشتر کاهش یابد. آنها در ماه نوامبر به رکورد ۶۹,۰۰۰ دلار رسیدند، اما اکنون به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار رسیده اند که تقریباً ۳۰ درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافته است. کارول الکساندر، استاد مالی دانشگاه ساسکس، انتظار دارد که بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به پایین ترین حد ۱۰۰۰۰ دلار سقوط کند که بیشتر سودهای آن را در یک سال و نیم گذشته از بین می برد.

دیگران شاهد سقوط در سال 2022 نیستند. یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در صرافی دارایی دیجیتال ژاپن Bitbank، معتقد است مهم ترین عامل خطر [کاهش کمی] توسط فدرال رزرو است. او فکر می کند تصمیم گرفته شده است و احتمالاً قیمت دارد.

Sayantani Sanyal گزارش داد که بسیاری از عوامل به قیمت بالاتر بیت کوین اشاره می کنند، یعنی پذیرش بیشتر توسط مشاغل با تقاضای بالاتر از ETF های بیت کوین. Analytics Insight، می‌گوید که تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد و دیگران می‌گویند که می‌تواند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به این رقم صعود کند. برخی دیگر می گویند که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ به بیش از ۷۰۰۰۰ دلار نخواهد رسید.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال

پیش‌بینی رمزارز شماره ۲: سرمایه‌گذاران بیشتری بیت‌کوین را قبول خواهند کرد

بر اساس گزارش The Ascent، ریک ادلمن، بنیانگذار شورای دارایی‌های دیجیتال حرفه‌ای‌های مالی، پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال 2022 بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان صاحب بیت‌کوین خواهند شد. فلوری مارکز، بنیان‌گذار CoinTelegraph با این موضوع موافق است.

پیش‌بینی کریپتو شماره 3: اولین ETF بیت کوین می‌تواند تأیید شود

برخی از سرمایه گذاران کریپتو پیش بینی می کنند که اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) در ایالات متحده در سال جاری مورد تایید قرار می گیرد و به سرمایه گذاران اجازه می دهد مستقیماً در معرض خود این ارز دیجیتال قرار گیرند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار سال گذشته اجازه راه اندازی ETF استراتژی بیت کوین ProShares را داد، اما این فقط قراردادهای آتی بیت کوین را دنبال می کند. با این حال، از آنجایی که بازار اکنون به اندازه کافی بزرگ و بالغ است تا از آن حمایت کند، تحلیلگران معتقدند که یک ETF بیت کوین اسپات تایید خواهد شد.

پیش‌بینی رمزارز شماره 4: حرکت به سمت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

برایان گراس، مباشر شبکه در پلتفرم ارزهای دیجیتال ICHI معتقد است که توسعه‌های نوظهور کریپتو مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) «احتمالاً بالاترین حوزه‌های رشد ارزهای دیجیتال هستند». هدف DeFi بازآفرینی محصولات مالی سنتی بدون واسطه است، در حالی که DAO ها را می توان یک جامعه اینترنتی جدید در نظر گرفت. سپرده گذاری در خدمات DeFi در سال 2021 از 200 میلیارد دلار گذشت و انتظار می رود تقاضا در سال 2022 رشد کند.

کارول الکساندر گفت که سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود در حوزه‌های کوچکتر ارزهای دیجیتال هستند، می‌خواهند در سال ۲۰۲۲ سکه‌های اتریوم، سولانا، پولکادوت و کاردانو را تماشا کنند.

CNBC گزارش داد که DeFi بخشی از یک روند گسترده تر به نام Web3 است. حامیان Web3 ادعا می کنند که پلتفرم های آنلاین تحت کنترل چند شرکت مانند آمازون، اپل، آلفابت و شرکت مادر فیسبوک متا هستند. Web3 خواستار تکرار جدید و غیرمتمرکز اینترنت با ترکیب بلاک چین و توکن های غیرقابل تعویض است. با این حال، کارآفرینانی مانند ایلان ماسک و جک دورسی همچنان مشکوک هستند.


۱۰ فناوری جدید در سال ۲۰۲۳ که باید برای آن آماده باشیم


پیش‌بینی کریپتو شماره ۵: تنظیم‌کننده‌ها به ارزهای دیجیتال توجه دارند

انتظار می‌رود مقررات ارزهای دیجیتال در سال 2022 یک موضوع کلیدی باشد. ویجی آیار، معاون توسعه شرکت‌ها و توسعه جهانی در صرافی رمزارز Luno، پیش‌بینی می‌کند که سال 2022 سال بزرگی در عرصه نظارتی خواهد بود. عیار به CNBC گفت که انتظار دارد در مورد «منطقه خاکستری» قانونی ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین و اتریوم شفاف سازی شود. یکی دیگر از حوزه‌های مورد علاقه تنظیم‌کننده احتمالاً استیبل کوین‌ها هستند، که توکن‌هایی هستند که ارزش آن‌ها به قیمت دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا مرتبط است. تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، در مورد اینکه آیا دارایی های کافی در ذخایر خود برای توجیه گره خوردن به دلار دارد یا خیر، بحث برانگیز به نظر می رسد.

پیش‌بینی رمزارز شماره 6: بیت‌کوین از S و P 500 بهتر یا ضعیف‌تر عمل می‌کند.

بیت‌کوین از S و P 500

حتی با وجود تهدید ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی، هم بیت کوین و هم شاخص معیار در سال ۲۰۲۱ دستاوردهای چشمگیری را نشان دادند: بیت کوین ۶۶ درصد و S&P 500 حدود ۲۷ درصد صعود کردند.

Arcane Research گفت که بیت کوین مانند یک دارایی ریسک پذیر عمل کرده است و آنها پیش بینی می کنند که رفتار بازار سهام را تقویت کند. به گفته این شرکت، اگر بازار سهام در سال 2023 افزایش یابد، بیت کوین احتمالاً عملکرد بهتری خواهد داشت. اما اگر بازار سهام یک سال قرمز داشته باشد، بیت کوین احتمالا ضعیف عمل خواهد کرد.

پیش‌بینی رمزارز شماره ۷: اتر دوباره از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت

اتر در سال 2022 عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشت و 418 درصد نسبت به بیت کوین 66 درصد افزایش داشت. تحلیلگران بر این باورند که هر دو به دلیل افزایش حجم فروش NFT به عملکرد خوب خود ادامه خواهند داد. بیشتر این توکن‌ها هنوز بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند.

پیش‌بینی کریپتو شماره ۸: اکثر میم کوین ها ناپدید می‌شوند

سال گذشته، یک شت کوین به نام شیبا 44,540,000 درصد رشد کرد. Squid، سکه ای که برای سریال معروفف “Squid Game” نامگذاری شده بود در کمتر از یک هفته بیش از 75000 درصد رشد کرد اما به زودی ناپدید شد.

میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که در مدت‌زمان کوتاهی محبوبیت یافته‌اند و معمولاً اینفلوئنسرها و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی آن‌ها را به‌صورت آنلاین تبلیغ می‌کنند. دوج کوین همان میم سکه اصلی است و این سکه به‌عنوان یک شوخی براساس یک الگوی رفتاری در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد.

پیش‌بینی رمزارز شماره 9: USD کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین مانع تتر خواهد شد

تتر سلطنت خود را به عنوان بزرگترین Stablecoin از نظر ارزش گذاری ارزهای دیجیتال حفظ کرده است. اما زمانی که USD Coin تصمیم بگیرد به موج وام دهی بپیوندد، ممکن است از جایگاه خود خارج شود.

پیش‌بینی کریپتو شماره ۱۰: افزایش‌های VIX بر عملکرد بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند

در حالی که بازار سهام در سال 2021 عملکرد خوبی داشت، Arcane Research گفت: “ترس در بازارهای مالی گسترده به طور مستقیم بر عملکرد بیت کوین تأثیر می گذارد.”

افزایش در شاخص نوسانات Cboe یا VIX، همگام با فروش بیت کوین بود. تحقیقات Arcane می‌گوید مشکلات بازار در سال 2022 می‌تواند پیامدهایی برای مسیر کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین داشته باشد.


کدام ارزهای دیجتال مناسب سرمایه گذاری بلند مدت هستند؟


عملکرد گذشته بازار کریپتو نشان می دهد که سال ۲۰۲۳ سال خوبی خواهد بود

عملکرد گذشته بازار کریپتو نشان می دهد که سال 2023 سال خوبی خواهد بود

بازار کریپتو در چند سال گذشته در یک ترن هوایی قرار داشته است و قیمت ها به سرعت در حال افزایش و کاهش بوده است. با وجود این بی ثباتی، غیرقابل انکار است که صنعت کریپتو در چند سال گذشته رشد فوق العاده ای را نشان داده است. متخصصان صنعت خوشبین هستند که این روند تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد، زیرا عملکرد گذشته بازارهای رمزنگاری نشان می دهد که امسال سال خوبی برای ارزهای مجازی خواهد بود. این برای سرمایه‌گذارانی که قبلاً در بازارهای کریپتو مشارکت داشته‌اند و کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، نوید خوبی است.

تحلیلگران و محققان بازار عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را از ابتدای پیدایش آن مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده اند که این بازار رشد ثابتی را نشان می دهد. این رشد مداوم باعث شده است که بسیاری پیش بینی کنند که سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای صنعت کریپتو خواهد بود زیرا اعتماد به فناوری افزایش می یابد و کسب و کارهای بیشتری تصمیم به پذیرش آن می گیرند. همانطور که شرکت های بیشتری از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، نیاز به متخصصان ماهر برای کار در این بخش افزایش می یابد. این باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتر می شود که می تواند رشد بیشتر صنعت را تقویت کند.

منبع

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی