اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

جاهای دیدنی استانبول

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵ ب.ظ

مکان های دیدنی استانبول دروازه ای به سوی چندین جاذبه تاریخی و محله های شیک هستند که تجربه ای رویایی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. برخی از بلندترین ساختمان‌ها را دارد که می‌توانید در آن‌ها بالا بروید و منظره‌ای درخشان از شهر را ببینید. در یک سفر جادویی در استانبول که مملو از استراحتگاه‌های سلامتی، شگفتی‌های آشپزی و چشم‌اندازهای زیبا است، قدم بزنید. این شهر با بقایای باشکوه تاریخ درخشان و راه های جدیدی که ذهن بازدیدکنندگان را طلسم می کند.

از برج گالاتا که بلندترین سازه است تا کاخ دولما باغچه که به عظمتش معروف است، برخی از بهترین مکان های توریستی در استانبول وجود دارند که هر نوع مسافری را جذب می کنند. از موزه باستان‌شناسی شهرت جهانی استانبول گرفته تا بازارهای شلوغ Nişantaşı، استانبول مجموعه‌ای از تجربیات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بسیاری از مکان‌های دیدنی استانبول با آغوشی گرم از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند و داستان شکوه تاریخی آن را بازگو می‌کنند. این مکان دارای مکان های دیدنی مذهبی بسیاری مانند کلیسای چورا و آب انبار باسیلیکا است که به بازدیدکنندگان آرامش و آرامش می بخشد.

میراث امپراتوری و سرزندگی شهر آن را به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. همچنین دارای برخی از زیباترین فضاهای سبز مانند پارک گلهانه است که آرامش کاملی را به افراد تنهایی می دهد. این شهر همچنین یک بهشت ​​مطلق برای علاقه مندان به خرید است، و شما می توانید در اینجا هم مراکز چندتخصصی و هم بازارهای محلی را پیدا کنید. همچنین دارای بسیاری از مناطق مناسب برای کودکان مانند Kidzania است که تخیل آنها را مجذوب می کند و تجربه ای پر از سرگرمی را به آنها ارائه می دهد.

حس مهمان نوازی و سادگی در بین مردم این شهر ریشه دوانده است که باعث می شود هر وقت اینجا هستید احساس کنید در خانه خود هستید. پس با کاوش در مناظر خوش منظره و مسیرهای رنگارنگ استانبول که هر بار که در اینجا هستید به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند، برای تعطیلات یک عمر آماده شوید.

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول

۱. برج گالاتا

برج گالاتا

این یک برج جنوایی است که در قرن چهاردهم ساخته شده است و یکی از برجسته ترین بناهای استانبول به حساب می آید. ابعاد این برج ۲۲۰ فوت و دارای ۹ طبقه است. همچنین دارای یک رستوران در بالای برج است که دارای اجرای رقص ترکی و غذاهای سنتی است.

گالاتا که توسط کلوپ‌ها و بارهای شراب بزرگ احاطه شده است، یک نقطه داغ برای سرگرمی و سرگرمی است. همچنین می توانید از بالای ساختمان منظره ای پانوراما از شهر داشته باشید.

مکان: Bereketzade، Galata Kulesi، 34421 Beyoglu/Istanbul

هزینه ورودی: ۳۵ لیر ترکیه، برای کودکان زیر ۷ سال رایگان

بهترین زمان: ۹:۰۰ صبح


۲. موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

این چشمگیرترین مکان تاریخی استانبول است که مجموعه ای بی نظیر از آثار و مجسمه های ترکیه و خاورمیانه را گرد هم می آورد. این موزه از سه بخش مختلف تشکیل شده است که بخش اصلی آن موزه باستان شناسی و دو بخش دیگر غرفه کاشی کاری شده محمد فاتح و موزه شرق باستان است.

در این نمایشگاه می‌توانید گنجینه‌های زیادی از تمدن مصر، روم، بیزانس و هیتی را در این نمایشگاه بیابید.

مکان: Cankurtaran, 34122 Fatih/Istanbul

هزینه ورودی: ۳۶ لیر، برای دارندگان کارت موزه رایگان است


۳. کلیسای چورا

کلیسای چورا

این یک کلیسای زیبا و پر از نقاشی های دیواری و موزاییک است که یکی از بهترین نمونه های بناهای بیزانسی محسوب می شود. توسط ستون ها پشتیبانی می شود، توسط شانزده پنجره بلند مجزا احاطه شده است و با نور طبیعی روشن می شود.

دیوارهای کلیسا داستان های کتاب مقدس را به تصویر می کشد و تصاویری از مریم مقدس دارد. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول برای همه کسانی است که می‌خواهند بهترین سعادت مذهبی و عظمت معماری را جستجو کنند.

مکان: Dervisali, Kariye Camii Sk. No:18, 34087 Fatih/Istanbul

هزینه ورودی: ۳۰ لیر

https://akhbarejadid.com/554047/

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی