اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

وقتی صحبت از غذا می‌شود، ناخودآگاه طعم‌ها و مزه‌های مختلف و غذاهایی که برای ما لذیذ است در ذهن ما تداعی می‌شود. در دنیا غذاهای گوناگونی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها شهرت جهانی دارند و در کشورهای مختلف نیز تهیه می‌شوند. مردم هر کشوری طبیعتا عادات غذایی خود، از یک یا دو غذا به‌ عنوان بهترین غذای دنیا نام می‌برند.

در ادامه این مقاله از اخبار جدید می‌خواهیم معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهایی که در دنیا وجود دارند را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

غذاهای خوشمزه معروف دنیا

استرالیا

رندانگ (Rendang)

رندانگ (Rendang)

رندانگ یکی از لذیذترین غذاهای جهان نامیده می‌شود که با استفاده از جوشاندن گوشت گاو به همراه شیر نارگیل و ترکیبی از بهترین ادویه‌هایی همچون سیر، پودر لیمو، زردچوبه، زنجبیل، گلنگال و فلفل قرمز تهیه می‌شود.

ماهی باراموندی (barramundi)

ماهی باراموندی (barramundi)

ماهی باراموندی (barramundi) از خوشمزه ترین غذاهای دریایی به‌شمار می‌آید. همه رستوران‌ها و دکه‌های خیابانی استرالیا این غذای پرطرفدار را سرو کرده و از آن با عنوان یکی از غذاهای خوشمزه جهان یاد می‌کنند. این غذا به صورت سرخ‌شده یا کبابی طبخ شده و لیموی تازه به همراه کره آن را لذیذتر خواهد کرد.


ایرلند

دوبلین کادل (Dublin Coddle)

دوبلین کادل (Dublin Coddle)

دوبلین کادل (Dublin Coddle) مشهورترین و غذای ملی ایرلند است. دوبلین کادل به خوراک ایرلندی (Irish stew) نیز شهرت دارد. این غذا حتی در آثار جیمز جویس (نویسنده مشهور ایرلندی) نیز به آن اشاره های بسیار زیادی شده است. به طور کلی غذاهای ایرلندی ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرینه این کشور که ترکیبی از آشپزی انگلیسی و اسکاتلندی است، دارد. ترکیبات خوراک دوبلین کادل شامل سوسیس، کالباس بیکن و سیب‌زمینی است. این عناصر به تنهایی به نظر ساده می آیند. اما ترکیب این مواد اولیه در نهایت به خوراکی بی‌نظیر منجر خواهند شد. دوبلین کادل جزو غذاهای معروف ایرلند است.


ژاپن

سوشی (Sushi)

سوشی (Sushi)

طیف وسیعی از آبزیان را برای تهیه انواع سوشی استفاده می‌کنند. همچنین برنج، برخی از سبزیجات و حتی گاهی اوقات میوه هم برای تهیه سوشی به کار می‌برند. وقتی سوشی با سس سویا، ترشی زنجبیل و واسابی میل شود، طعم بهتری خواهد داشت. محبوب‌ترین چاشنی برای سوشی، تربچه دایکون است. نوع ماهی به کار برده شده برای تهیه سوشی، طعم آن را مشخص می‌کند.

رامن (Ramen)

رامن (Ramen)

رامن Ramen با توجه به طعم آبگوشت، در طعم‌های مختلف می‌تواند باشد. طعم تند برای این غذا از طرفداران بیشتری برخوردار است. به هر منطقه از ژاپن که سفر کنید، ممکن است طعم متفاوتی از رامن را تست کنید. تونموتسو، سبک محبوب از رامن است که شامل آبگوشت استخوان خوک می‌شود. نوع دیگر میسو رامن است که از غذاهای محبوب در هوکایدو منشا گرفته است.


یونان

اسپاناکوپیتا (Spanakopita)

اسپاناکوپیتا (Spanakopita)

این پای خوشمزه که با اسفناج و پنیر فتا تهیه می‌شود، غذای محبوب یونانی است که قدمت آن به ۴۰۰ سال قبل می‌رسد. اسپاناکوپیتا تقریبا در تمامی رستوران‌ها و غذاخوری‌های یونان سرو می‌شود.


ایتالیا

لازانیا (Lasagna)

لازانیا (Lasagna)

لازانیا یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی است که شهرت زیادی دارد. امروزه در همه جای دنیا لازانیا با مزه‌های مختلف پخته می‌شود. اما این غذا در ایتالیا شناخته شد و آن را از خوشمزه ترین غذاهای جهان می‌دانند. نوعی لازانیا در این کشور پخته می‌شود که آن را به خوشمزه ترین غذاها با قارچ تبدیل کرده است. این غذا را از ورقه‌های لازانیا، قارچ تفت داده شده با کره و پنیر فراوان می‌پزند.

کاسیو ای په‌په (Cacio e pepe)

کاسیو ای په‌په (Cacio e pepe)

کاسیو ای په‌په (cacio e pepe) یکی از پاستاهای مشهور ایتالیایی به‌شمار می‌آید. همان‌طور که می‌دانید در ایتالیا پاستاهای زیادی طبخ شده که طعم و مزه بی‌نظیری دارند. اما از کاسیو ای په‌په به‌عنوان لذیذترین غذاهای دنیا یاد می‌شود. این پاستا از ماکارونی، کره، فلفل سیاه و پنیر تشکیل شده است.

بولونیز (Bolognese)

بولونی

در بین تمام غذاهای پاستا که در ایتالیا مصرف می شود، بولونیز یکی از محبوب ترین آنهاست. پاستا را با کوفته فراموش کنید. این ماکارونی مسطح تالیاتل که روی آن راگوی گوشتی قرار داده شده است عملا گوشت را در هر لقمه تضمین می کند.


۱۰ روش برای کاهش قند خون به گفته متخصصان


گرجستان

خاچاپوری (Khachapuri)

خاچاپوری (Khachapuri)

یکی از بهترین غذاهای دنیا خاچاپوری (khachapuri) یا «نان پنیری» نام دارد. نان پنیری از غذاهای سنتی کشور گرجستان بوده که گردشگران زیادی در سفر به این کشور آوازه آن را در دنیا پخش کرده‌اند. خاچاپوری از خمیر نان پف کرده به همراه پنیر و تخم مرغ درست می‌شود.


مجارستان

گولاش (Goulash)

گولاش (Goulash)

گولاش در زبان مجاری به‌معنای چوپان است؛ زیرا این غذا برای اولین بار در دوره‌ی سخت گله‌داری تهیه شده بود. از زمانی که ترک‌ها در قرم شانزدهم به مجارستان حمله کردند، پاپریکا را با خود این کشور آوردند و رنگ این غذا به قرمز تغییر کرد. فستیوال گولاش هرساله در سپتامبر (شهریور) در این کشور برگزار می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در طول برگزاری این فستیوال به مجارستان سفر کنید.


فرانسه

ماکارون (Makaron)

ماکارون (Makaron)

ماکارون پرفروش‌ترین شیرینی فرانسوی است که در طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. طرز تهیه‌ی درست این خوراکی خوشمزه بسیار دشوار است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از شیرینی‌‌فروشی‌های خوب فرانسه خرید کنید.

https://akhbarejadid.com/531229/

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی