اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

تهران احتمالاً اولین شهری است که در سفر به ایران از آن دیدن می کنید و آن را شعار خوشامدگویی کشور می دانند که برای شما خوانده می شود. شما مشتاقانه کنجکاو هستید تا پایتخت ایران را ببینید. بنابراین نمی توانید برای بازدید از جاذبه های تهران صبر کنید! بدیهی است که توصیف همه جاذبه های تهران، آسان نیست. با این حال، این مقاله تعدادی از مکان های گردشگری پر بازدید تهران را معرفی می کند. بنابراین، اگر می خواهید در تهران تفریح ​​داشته باشید، با این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری تهران بیشتر آشنا شوید.

تهران پایتخت ایران از زمان قاجاریه بوده است که آقا محمدخان این شهر عادلانه و با طراوت را به عنوان مرکز پادشاهی خود انتخاب کرد. به همین دلیل جاذبه های گردشگری تهران بیشتر متعلق به دوره قاجاریه و پس از آن است. این شهر در شمال ایران در دامنه کوه البرز قرار دارد. در مورد جاهای دیدنی تهران چیزهای بسیار خوبی وجود دارد و تقریباً غیرممکن است که ارزش های زیبایی شناختی آن را بدون دیدن حضوری درک کنید. استان تهران خانه بسیاری از آثار مدرن و تاریخی است، از جمله کاخ های سلطنتی، مدارس و کتابخانه های تاریخی، باغ های ایرانی و بازارهایی که شاید نخواهید بازدید از آنها را از دست بدهید. در ادامه با برترین مکان های دیدنی تهران بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین جاهای دیدنی و گردشگری تهران

۱. مجموعه کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد با داشتن فضایی باشکوه و همچنین معماری چشم نواز، یکی از مواردی است که در تهران باید از آن دیدن کرد و شاید دوست نداشته باشید بازدید از آن را از دست بدهید. در کاخ سعدآباد نیز تعداد زیادی آثار گرانبها به نمایش گذاشته شده است. کاخ سعدآباد که قدمت آن به دوران قاجار و پهلوی می رسد از ۱۷ کاخ، موزه و تالار از جمله کاخ سبز، کاخ ملت، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد بهزاد، موزه آبکار و … تشکیل شده است.

آدرس: تهران، منطقه ۱، خیابان طاهری (لینک گوگل مپ)


۲. کلیسای جامع سرکیس مقدس

کلیسای جامع سنت سرکیس

ممکن است بخواهید هنگام خرید صنایع دستی در خیابان ویلا، بازدید از کلیسایی در قلب یک کشور اسلامی را از دست ندهید. به عنوان یکی از مکان های دیدنی در تهران، کلیسای جامع حواری ارمنی سرکیس مقدس در سال ۱۹۷۰ ساخته شد. این کلیسای یک شبه از بتون ساخته شده است که دیوارها و کف های بیرونی و داخلی آن با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است. دیوارهای بالای محراب و دو طرف آن با نقاشی های نفیس که مضامین کتاب مقدس را نشان می دهد، مانند مریم مقدس با عیسی، عروج مسیح به آسمان و مصلوب شدن عیسی پوشیده شده است.

آدرس: تهران، منطقه ۶، خیابان استاد نجات اللهی، کریم خان زند (لینک گوگل مپ)


۳. دارالفنون

دارالفنون

دارالفنون اولین دانشگاه و موسسه آموزش عالی مدرن در ایران است که توسط امیرکبیر در سال ۱۸۵۱ تأسیس شد. این مدرسه نخبه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران، تعداد زیادی دانش آموز تحصیل کرده از جمله ۱۶ استاد اروپایی و ۲۶ استاد ایرانی تربیت می کرد. حیاط مدرسه دارای باغی آرام است که به شکل پرچم یونیون جک طراحی شده است و اطراف آن را دیوارهایی با کاشی های کتیبه ای تزئین کرده اند.

آدرس: تهران، میدان امام خمینی (توپخانه)، خیابان ناصرخسرو (لینک گوگل مپ)


۴. مجموعه اسکی توچال (بام تهران)

بام تهران

مجموعه توچال که یک مرکز تفریحی در نزدیکی کوه توچال است، با داشتن تعداد زیادی ماجراجویی نفس‌گیر، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی تهران در ایران است. بام تهران مکانی مناسب برای پیاده روی و تماشای منظره دلربای تهران است. رستوران‌ها و کافه‌های توچال در حالی که در باشگاه تیراندازی با کمان، باشگاه واقعیت مجازی، زیپ‌لاین و بانجی جامپینگ و غیره از یک ضربه آدرنالین لذت می‌برید، غذاها و میان‌وعده‌های لذیذی ارائه می‌دهند. پیست اسکی توچال که یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی تهران است در ارتفاعی ۳۸۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، میزبان بسیاری از دوستداران اسکی در تمام طول سال است.

پیست اسکی توچال

آدرس: حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال (لینک گوگل مپ)


۵. تئاتر شهر تهران

تئاتر شهر تهران

تئاتر شهر که مجموعه‌ای از هنرهای نمایشی است، از جمله جاذبه‌های تهران است که بسیاری از تهرانگردی‌ها از آن دیدن می‌کنند. این مجموعه با طراحی زیبا، خروجی اصلی تئاتر هنری ایران محسوب می شود که در دوران پهلوی توسط معمار علی سردار افخمی ساخته شده است. دارای چندین سالن نمایش از جمله تالار اصلی، چهارسو، قشقایی و سایه است.

آدرس: تهران، منطقه ۱۱، خیابان انقلاب (لینک گوگل مپ)

 

مشاهده کامل مقاله

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی