اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

اخبار جدید ایران و جهات

جدیدترین اخبار ایران و جهان به صورت لحظه ای در سایت اخبار جدید

ممکن است شنیده باشید که حفظ نظم و انضباط شما جنبه کلیدی تجارت است. در حالی که این درست است، چگونه می توانید از اجرای آن نظم و انضباط زمانی که در یک تجارت هستید اطمینان حاصل کنید؟ یکی از راه‌های کمک، داشتن طیف وسیعی از استراتژی‌های معاملاتی فارکس است که می‌توانید به آن پایبند باشید.

اگر استراتژی معاملاتی فارکس شما کاملاً مستدل و آزمایش شده باشد، می توانید مطمئن باشید که از یک سیستم معاملاتی فارکس با کیفیت بالا استفاده می کنید که برای شما کار می کند. این اعتماد درونی پیروی از قوانین استراتژی فارکس را برای شما آسان تر می کند و بنابراین به حفظ نظم و انضباط شما کمک می کند.

در این راهنمای «استراتژی‌های معاملات فارکس»، ما استراتژی‌های فارکس تاپ را پوشش می‌دهیم که می‌توانید از امروز شروع به پیاده‌سازی کنید!

انتخاب بهترین استراتژی فارکس برای شما

راهنمای استراتژی فارکس

وقتی صحبت از روشن شدن بهترین و سودآورترین استراتژی تجارت فارکس می شود، واقعاً هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد. بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس برای هر فرد مناسب خواهد بود. این به این معنی است که شما باید شخصیت خود را در نظر بگیرید و بهترین سیستم معاملاتی فارکس را که مناسب شما باشد، انتخاب کنید. چیزی که ممکن است برای شخص دیگری بسیار خوب باشد، ممکن است برای شما کارساز نباشد.

برعکس، استراتژی‌ای که دیگران آن را رد کرده‌اند ممکن است برای شما مناسب باشد. بنابراین، ممکن است برای کشف استراتژی های معاملاتی فارکس که کار می کنند، آزمایش لازم باشد. همچنین می تواند مواردی را که برای شما کار نمی کنند حذف کند. یکی از جنبه های کلیدی که باید در نظر بگیرید، یک چارچوب زمانی برای سبک معاملاتی شما است.

انواع مختلفی از سبک های استراتژی معاملاتی فارکس از تایم فریم های کوتاه تا تایم فریم های طولانی وجود دارد. این سبک‌ها در طول سال‌ها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان انتخابی محبوب از فهرست بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس در سال جاری باقی مانده‌اند. بهترین معامله گران فارکس همیشه از سبک ها و استراتژی های مختلف در جستجوی نحوه تجارت موفق فارکس آگاه هستند.

بسیاری از مواقع زمانی که مردم در مورد استراتژی های معاملاتی فارکس صحبت می کنند، در مورد یک روش معاملاتی خاص صحبت می کنند که معمولا فقط یک جنبه از یک برنامه معاملاتی کامل است. در حالی که یک استراتژی معاملاتی فارکس سیگنال‌های ورود را ارائه می‌دهد، توجه به موارد زیر نیز ضروری است:

  • سایز پوزیشن
  • مدیریت ریسک
  • نحوه خروج از معامله

انواع مختلف استراتژی های معاملاتی فارکس

انواع مختلف استراتژی های معاملاتی فارکس

1. اسکالپینگ (Scalping)

این معاملات بسیار کوتاه مدت هستند و احتمالاً فقط برای چند دقیقه انجام می شوند. یک اسکالپر به دنبال شکست سریع اسپرد پیشنهاد/پیشنهاد است و قبل از خروج فقط چند پیپ سود را از بین می برد و یکی از پیشرفته ترین استراتژی های معاملاتی فارکس به حساب می آید. این استراتژی معمولاً از نمودارهای بازه زمانی کم استفاده می کند، مانند مواردی که در بسته متاتریدر 4 Supreme Edition یافت می شود. این پلت فرم معاملاتی همچنین برخی از بهترین اندیکاتورهای فارکس را برای اسکالپینگ ارائه می دهد. استراتژی معاملاتی 1 دقیقه ای فارکس را می توان نمونه ای از این سبک معاملاتی در نظر گرفت.

2. معاملات روزانه (Day Trading)

اینها معاملاتی هستند که قبل از پایان روز خارج می شوند. این امکان را از بین می برد که در طول شب تحت تأثیر نامطلوب حرکات بزرگ قرار بگیرید. استراتژی های معاملات روزانه در بین استراتژی های معاملاتی فارکس برای مبتدیان رایج است. معاملات ممکن است فقط چند ساعت طول بکشد و میله های قیمت در نمودارها معمولاً ممکن است روی یک یا دو ساعت تنظیم شوند.

3. معاملات سووینگ (Swing Trading)

موقعیت‌هایی که برای چند روز حفظ می‌شوند، که در آن معامله‌گران به دنبال سود بردن از الگوهای قیمت کوتاه‌مدت هستند. یک معامله گر نوسان معمولاً هر نیم ساعت یا یک ساعت به کندل ها نگاه می کند.

4. معاملات موقعیتی (Positional trading)

دنبال کردن روند بلندمدت، به دنبال به حداکثر رساندن سود از تغییرات عمده در قیمت. یک معامله گر بلندمدت معمولاً به نمودارهای پایانی روز نگاه می کند. بهترین استراتژی های معاملاتی موقعیتی نیازمند صبر و انضباط بسیار زیاد از سوی معامله گران است. این نیاز به دانش کافی در مورد اصول بازار دارد.

در زیر لیستی از استراتژی‌های معاملاتی وجود دارد که برخی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس هستند و چگونه می‌توانید آنها را معامله کنید، بنابراین می‌توانید سعی کنید استراتژی مناسب خود را پیدا کنید.


اگر به دنبال یک کارگزاری معاملاتی مطمئن هستید که از مشتریان ایرانی هم پشتیبانی کند پیشنهاد ما به شما کارگزاری اوپوفایننس (اوپوفارکس) می باشد. با کلیک کردن روی بنر زیر می توانید ثبت نام کنید و با تایید هویت براحتی معاملات خود را در فارکس شروع کنید.

کارگزاری معاملاتی فارکس اوپوفارکس


۱) استراتژی فارکس ۵۰ پیپ در روز

یکی از آخرین استراتژی های معاملاتی فارکس که استفاده می شود، استراتژی 50 پیپ در روز فارکس است که از حرکت اولیه بازار برخی از جفت ارزهای با نقدشوندگی بالا استفاده می کند. جفت ارز GBPUSD و EURUSD برخی از بهترین ارزها برای معامله با استفاده از این استراتژی خاص هستند. پس از بسته شدن کندل ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ، معامله گران دو موقعیت یا دو سفارش در حال انتظار مخالف قرار می دهند. هنگامی که یکی از آنها با حرکت قیمت فعال می شود، موقعیت دیگر به طور خودکار لغو می شود.

پیپ (pip) چیست؟

 “Pip” مخفف درصد در نقطه یا نقطه بهره قیمت است. پیپ کوچکترین حرکت کل قیمت واحد است که یک نرخ ارز می تواند بر اساس قرارداد بازار فارکس انجام دهد. برای مثال، کوچکترین حرکت کل واحدی که جفت ارز USD/CAD می تواند انجام دهد 0.0001 دلار یا یک نقطه پایه است. (ارزش 50 پیپ چقدر است؟ 0.50 دلار آمریکا)

هدف سود ۵۰ پیپ تعیین شده است و اردر استاپ لاس در هر جایی بین ۵ تا ۱۰ پیپ بالاتر یا پایین تر از کندل ساعت ۷ صبح به وقت گرینویچ، پس از تشکیل آن قرار می گیرد. این برای مدیریت ریسک اجرا می شود. پس از تعیین این شرایط، اکنون بر عهده بازار است که بقیه کارها را انجام دهد. معاملات روزانه و اسکالپینگ هر دو استراتژی کوتاه مدت معاملات فارکس هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که کوتاه مدت به دلیل ماهیت معاملات بیشتر، ریسک بیشتری را به همراه دارد، بنابراین اطمینان از مدیریت ریسک موثر ضروری است.

استاپ لاس (Stop Loss) یا حد ضرر چیست؟

اردر استاپ لاس یا حد ضرر (stop-loss order) برای بستن خودکار یک موقعیت معاملاتی در پروفایل ریسک معامله‌گر تنظیم می‌شود. دستور توقف ضرر یک مکانیسم دفاعی است که می تواند برای محافظت از یک سفارش در برابر ضررهای عمیق تر، از جمله بسته شدن حاشیه، راه اندازی شود.

در زیر یک اسکرین شات از پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 ارائه شده توسط Admirals ارائه شده است که نمودار EURUSD H1 را از حساب Zero.MT4 نشان می دهد:

استراتژی فارکس 50 پیپ در روز

منبع: Admirals MetaTrader 4، EURUSD، نمودار H1 (بین 26 مه 2020 تا 31 مه 2020). 27 آوریل 2022 ساعت 10:45 – لطفاً توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده یا عملکرد آینده نیست.

باکس های نارنجی رنگ ساعت ۷ صبح را نشان می دهد. در برخی موارد، میله بعدی فراتر از بالا یا پایین نوار قبلی معامله نمی‌شود و منجر به تنظیم معاملات نمی‌شود، مگر اینکه معامله‌گر سفارش‌های خود را در بازار رها کند. اثربخشی ۵۰ پیپ در روز استراتژی فارکس در طول زمان مورد آزمایش قرار نگرفته است و صرفاً به عنوان یک پلتفرم ایده برای شما عمل می کند. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.


2) استراتژی نمودار روزانه (1 day) فارکس

بهترین معامله گران فارکس بر اساس نمودارهای روزانه در مورد استراتژی های کوتاه مدت بیشتر قسم می خورند. در مقایسه با استراتژی معاملاتی ۱ ساعته فارکس یا حتی استراتژی‌هایی که بازه‌های زمانی کمتری دارند، در استراتژی نمودار روزانه فارکس نویز بازار کمتری وجود دارد. چنین راه‌اندازی‌های تجارت فارکس به دلیل بازه زمانی طولانی‌ترشان می‌توانند بیش از ۱۰۰ پیپ در روز به شما بدهند، که این پتانسیل را دارد که برخی از بهترین راه‌اندازی‌های تجارت فارکس و احتمالاً برخی از موفق‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را در اطراف ایجاد کند.

سیگنال‌های استراتژی روزانه فارکس می‌توانند قابل اعتمادتر از بازه‌های زمانی پایین‌تر باشند و پتانسیل سود نیز می‌تواند بیشتر باشد، اگرچه هیچ تضمینی در معاملات وجود ندارد. معامله گران همچنین نیازی به نگرانی در مورد اخبار روزانه و نوسانات تصادفی قیمت ندارند. استراتژی روزانه فارکس بر سه اصل اصلی استوار است:

۱. تشخیص روند

  • روند بازار و تثبیت می شود و این روند در چرخه ها تکرار می شود. اولین اصل استراتژی روزانه فارکس، یافتن حرکات طولانی مدت در بازار فارکس است. یکی از راه‌های شناسایی نمودار روند معاملات فارکس، مطالعه داده‌های قیمت در ۳ ماه گذشته است. شناسایی نوسانات بالا و پایین قدم بعدی خواهد بود. با ارجاع به این داده های قیمت در نمودارهای فعلی، می توانید جهت بازار را شناسایی کنید.

۲. متمرکز ماندن

  • این نیاز به صبر دارد و باید میل به ورود به بازار را از خود دور کنید. شما باید بیرون بمانید و سرمایه خود را برای یک فرصت بزرگتر حفظ کنید که کلید موفقیت در یک چارچوب زمانی روزانه استراتژی فارکس است.

۳. استفاده از استاپ لاس های بزرگتر

  • از نوسانات بزرگ روزانه در بازار آگاه باشید. با این حال، استفاده از استاپ لاس های بزرگتر به معنای در معرض خطر قرار دادن مقادیر زیادی سرمایه نیست، بلکه به مقابله با نوسانات تصادفی که می تواند در طول روز ایجاد شود کمک می کند، به همین دلیل است که آن را به لیست استراتژی های معاملاتی می رساند.

در حالی که راهنماهای استراتژی معاملاتی زیادی برای معامله گران حرفه ای FX وجود دارد، بهترین استراتژی فارکس برای سود ثابت و ایجاد موفق ترین استراتژی های معاملاتی تنها از طریق تمرین گسترده قابل دستیابی است. بیایید لیست استراتژی های معاملاتی را ادامه دهیم و یکی دیگر از بهترین استراتژی های معاملاتی را بررسی کنیم.


 

3) استراتژی معاملاتی 1 ساعته (1h) فارکس

در این استراتژی فارکس می توانید از بازه زمانی 60 دقیقه ای استفاده کنید. مناسب ترین جفت ارز برای تجارت با استفاده از این استراتژی فارکس عبارتند از EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD و AUD/USD. با توجه به منابع استراتژی های معاملاتی فارکس که برای این نوع استراتژی استفاده می شود، اندیکاتور MACD مناسب ترین است که هم در متاتریدر 4 و هم در متاتریدر 5 موجود است.

قانون خرید (buy) در معاملات 1 ساعته

وقتی هیستوگرام MACD از خط صفر بالاتر می رود، می توانید یک خرید با پوزیشن بالا (long position) وارد شوید. حد ضرر (استاپ لاس) را می توان در سوئینگ پایینی قبلی (swing low) قرار داد.

قانون فروش (sell) در معاملات 1 ساعته

هنگامی که هیستوگرام MACD زیر خط صفر قرار می گیرد، می توانید یک فروش با پوزیشن کوتاه (short position) وارد شوید. حد ضرر می تواند در سوئینگ بالایی قبلی (swing high) قرار گیرد.

در زیر نمودار ساعتی AUDUSD آمده است. خطوط قرمز سناریوهایی را نشان می دهند که در آن هیستوگرام MACD بالا و زیر خط صفر رفته است:

استراتژی یه ساعته MACD فارکس

منبع: Admirals MetaTrader 4، AUDUSD، نمودار H1 (بین 20 مه 2020 تا 31 مه 2020). 27 آوریل 2022 ساعت 11:45 – لطفاً توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده یا عملکرد آینده نیست.

سوئینگ های یا نوسان بالا (swing high) و سوئینگ لاو یا نوسان پایین (swing log) چیست؟

یک نوسان پایین زمانی است که قیمت به پایین می‌آید و بلافاصله دو کف بالاتر (higher low) متوالی می‌آید. به همین ترتیب، نوسان بالا زمانی است که قیمت به اوج می رسد و دو سقف پایین‌تر متوالی (lower highs) دنبال می شود.

سویینگ پایین و سویینگ بالا swing high و swing low

مثالی برای نوسان بالا و نوسان پایین


کدام ارزهای دیجتال مناسب سرمایه گذاری بلند مدت هستند؟


4) استراتژی معاملات هفتگی (1 week) فارکس

در حالی که بسیاری از معامله گران فارکس به دلیل نوسانات بازار که فرصت های بیشتری را در بازه های زمانی محدودتر فراهم می کند، سیستم های معاملات درون روزی فارکس را ترجیح می دهند، استراتژی معاملات هفتگی فارکس می تواند انعطاف پذیری و ثبات بیشتری را فراهم کند. یک کندل هفتگی اطلاعات بازار گسترده ای را ارائه می دهد. استراتژی های معاملات هفتگی فارکس بر اساس اندازه موقعیت های پایین تر و اجتناب از ریسک های بیش از حد است.

برای این استراتژی، معامله گران می توانند از متداول ترین الگوهای معاملاتی پرایس اکشن مانند کندل انگولف و چکش (hammer) استفاده کنند.

یکی از رایج ترین الگوهای مورد استفاده در معاملات فارکس، چکش (hammer) است که شبیه تصویر زیر است:

الگوی کندل چکش یا هامر

نقطه مقابل چکش شوتینگ استار (shooting star) است که شبیه تصویر زیر است:

الگوی کندل ستاره تیراندازی shootin star

نمودار زیر عمل قیمت هفتگی NZDUSD و نمونه هایی از الگوهای نشان داده شده در بالا را نشان می دهد.

الگوهای چکش و شوتینگ استار

منبع: Admirals MetaTrader 4، NZDUSD، نمودار هفتگی (بین 19 اوت 2018 تا 31 مه 2020).27 آوریل 2022 ساعت 12:45- لطفاً توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده یا عملکرد آینده نیست.

منبع

  • محمد جواد کوشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی